درمان تنبلی تخمدان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درمان تنبلی تخمدان
نوشته شده در دو شنبه 26 آذر 1397
بازدید : 188
نویسنده : مرجان پارسا

 

 

بهترین راهکارهای درمان این مشکل به این شرح است:

1.ویتامین D

مصرف ویتامین می تواند بسیار مفید باشد، ویتامین D برای عملکرد صحیح دستگاه تولید مثل زنان ضروری است. این ویتامین نقش مهمی را در فرآیندهای تخمدانی متعدد ایفا می‌کند و بر هوموستاز گلوکز تاثیر می‌گذارد. حدود ۸۵-۶۵ درصد زنان مبتلا به PCOS، کمبود ویتامین D دارند. مصرف ویتامین D (منیزیم  کلسیم) می‌تواند فرآیندهای متابولیک و تولید مثلی را تنظیم کرده و به تنظیم قاعدگی و تخم‌ گذاری کمک کند.توسط انجام آزمایش سطح این ویتامین را اندازه گیری نمایید و در صورت نیاز آن را مصرف کنید.

۲. مواد معدنی

مصرف منیزیم جهت کنترل قند خون و مهار مقاومت انسولین توصیه می شود ولی از مصرف زیاد کلسیم صرف نظر کنید زیرا می‌تواند تاثیر منیزیم را خنثی کند. دوز مصرفی: ۶۰۰ میلی‌گرم منیزیم در روز. ۶۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز.کلسیم را می توان از رژیم غذایی خود، شامل مصرف  لبنیات دریافت کنید.

۳. سرکه سیب

سرکه سیب، در صورت استفاده منظم، تاثیر آنتی گلیسمی دارد. سطح انسولین در بدن تنظیم می‌شود و این مسئله به کنترل علائم PCOS کمک می‌کند.

مواد لازم :

  • ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب

  • یک لیوان آب گرم

دستورالعمل:

آب و سرکه سیب را ترکیب کرده و بنوشید. این نوشیدنی را صبح‌ها به صورت ناشتا بخورید. این کار را به تدریج به ۳-۲ بار در روز برسانید ( قبل از وعده‌های غذایی)

 

۴. روغن نارگیل

این روغن، یکی از سالم‌ترین روغن‌هاست زیرا اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و آنتی اکسیدان دارد که به تنظیم سطح قند خون و ترشح انسولین کمک می‌کند. این روغن، با کاهش کلسترول بد در خون، سلامت دستگاه قلبی و عروقی را نیز افزایش می‌دهد.

مواد لازم :

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر

دستورالعمل :

این روغن را به همان شکل که هست مصرف کنید. هر روز روغن نارگیل بخورید.








مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: